Renaissance Giclees heeft een grote collectie giclées.
Een giclée is een hoogwaardige kunstreproduktie en wordt in een beperkte oplage digitaal geproduceerd. De gebruikte pigmenten zijn gegarandeerd 75 jaar lichtecht. Een door de kunstenaar gesigneerd en genummerd certificaat geeft aan dat ook voor hen deze techniek een uitstekende manier is om de schilderkunst voor een groot publiek toegankelijk en bereikbaar te maken.
Als kunst-drukmethode is de giclée voor de Nederlandse Fine-Art markt tamelijk nieuw. De techniek is speciaal ontwikkeld om te kunnen voldoen aan de kritische eisen van Fine-Art collectors en kenners van museumkwaliteit limited editions. Het originele kunstwerk wordt digitaal opgenomen waarna via allerlei technische aanpassingen het digitaal bestand gereed komt voor de uiteindelijke druk. Het drukken van een giclée gebeurt met uiterste precisie via een rotatiedrum. Het drukken van een hoogwaardige kwaliteits-giclée op een formaat van A0 kan tot anderhalf uur duren. Er kan nooit meer dan één giclée tegelijk gedrukt worden. Het eerste wat de kenner zal opvallen aan de giclée drukken is de praktisch rasterloze fijnheid, enorme beelddiepte, de zeer hoge scherpte en detaillering alsmede diepe kleuren met zachte overgangen. De giclée drukken hebben een fluweelzachte uitstraling. De term giclée is van Franse oorsprong, en betekent "stralen"of "vernevelen", als aanduiding voor een techniek die gebruik maakt van ononderbroken inktstralen voor het aanbrengen van de verschillende kleurlagen. Hoewel op de Nederlandse kunst markt nog relatief onbekend, de giclée is in de Verenigde Staten reeds algemeen geaccepteerd. Zelfs musea aldaar gaan over tot het exposeren van giclée's om daarmee het originele werk te beschermen tegen invloeden van buitenaf.
De kunstenaar kiest samen met de uitgever het juiste medium waarop de giclée wordt aangebracht. Henk Helmantel schildert op paneel (mezonietplaat) en kiest daarom voor het zg. Art Paper. Het geeft de giclée dezelfde karakteristieke kenmerken mee. Is het origineel een aquarel, dan is de keuze niet moeilijk. De giclée is zelfs uitstekend tegen licht bestand en dat kun je niet altijd zeggen van een originele aquarel! Uiteraard wordt ook het minder kwetsbare canvas toegepast, echter alleen als ook het origineel de onderliggende structuur van het doek in zich heeft.
De giclée staat het toe om te genieten zoals het is bedoeld. U beleeft het orgineel.
Een giclée is een hoogwaardige kunstreproduktie en wordt in een beperkte oplage digitaal geproduceerd. De gebruikte pigmenten zijn gegarandeerd 75 jaar lichtecht. Een door de kunstenaar gesigneerd en genummerd certificaat geeft aan dat ook voor hen deze techniek een uitstekende manier is om de schilderkunst voor een groot publiek toegankelijk en bereikbaar te maken.
Als kunst-drukmethode is de giclée voor de Nederlandse Fine-Art markt tamelijk nieuw. De techniek is speciaal ontwikkeld om te kunnen voldoen aan de kritische eisen van Fine-Art collectors en kenners van museumkwaliteit limited editions. Het originele kunstwerk wordt digitaal opgenomen waarna via allerlei technische aanpassingen het digitaal bestand gereed komt voor de uiteindelijke druk. Het drukken van een giclée gebeurt met uiterste precisie via een rotatiedrum. Het drukken van een hoogwaardige kwaliteits-giclée op een formaat van A0 kan tot anderhalf uur duren. Er kan nooit meer dan één giclée tegelijk gedrukt worden. Het eerste wat de kenner zal opvallen aan de giclée drukken is de praktisch rasterloze fijnheid, enorme beelddiepte, de zeer hoge scherpte en detaillering alsmede diepe kleuren met zachte overgangen. De giclée drukken hebben een fluweelzachte uitstraling. De term giclée is van Franse oorsprong, en betekent "stralen"of "vernevelen", als aanduiding voor een techniek die gebruik maakt van ononderbroken inktstralen voor het aanbrengen van de verschillende kleurlagen. Hoewel op de Nederlandse kunst markt nog relatief onbekend, de giclée is in de Verenigde Staten reeds algemeen geaccepteerd. Zelfs musea aldaar gaan over tot het exposeren van giclée's om daarmee het originele werk te beschermen tegen invloeden van buitenaf.
De kunstenaar kiest samen met de uitgever het juiste medium waarop de giclée wordt aangebracht. Henk Helmantel schildert op paneel (mezonietplaat) en kiest daarom voor het zg. Art Paper. Het geeft de giclée dezelfde karakteristieke kenmerken mee. Is het origineel een aquarel, dan is de keuze niet moeilijk. De giclée is zelfs uitstekend tegen licht bestand en dat kun je niet altijd zeggen van een originele aquarel! Uiteraard wordt ook het minder kwetsbare canvas toegepast, echter alleen als ook het origineel de onderliggende structuur van het doek in zich heeft.
De giclée staat het toe om te genieten zoals het is bedoeld. U beleeft het orgineel.
Renaissance Giclées
Bethlehems Kerkplein 30
8011 PH ZWOLLE
Tel.: 038-7507438
E-mailadres: info@renaissance-giclees.nl
Internet: www.renaissance-giclees.nl
Bethlehems Kerkplein 30
8011 PH ZWOLLE
Tel.: 038-7507438
E-mailadres: info@renaissance-giclees.nl
Internet: www.renaissance-giclees.nl